Vissza az előző oldalra
+36 30/69-060-79
iroda@drszatmari.hu

Szerződés megszüntetésével kapcsolatos kérdések

Rendszeresen előfordul, hogy nincs internet, tv vagy telefon, viszont ha felmondom a szerződést, akkor fizetnem kell a hűségnyilatkozat miatt. Mit tehetek?

Ha a szolgáltatás minősége nem megfelelő, akkor nem csak a szerződés indoklás nélküli felmondásában lehet gondolkodni, hiszen az elégtelen minőségű szolgáltatás szerződésszegést jelent, szerződésszegés esetére pedig a sérelmet szenvedett félnek a törvény a szerződésben meghatározott szerződés megszüntetési szabályokon felül többletjogokat biztosít.

Szerződésszegés esetén a szolgáltató köteles a hiba haladéktalan kijavítására. A kijavítást megfelelő határidőn belül, a másik félnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Ha a szolgáltató kijavítási, helyreállítási kötelezettségének a fenti feltételekkel nem tud eleget tenni, a sérelmet szenvedett fél el is állhat a szerződéstől.

Az elállás a szerződést a megkötésének időpontjára visszamenő hatállyal megszünteti, a felek pedig a már teljesített szolgáltatások tekintetében elszámolni kötelesek.

Ezt az elállási jogot a szerződés megszegésének esetére maga a törvény biztosítja a sérelmet szenvedett fél javára, az a szerződésnek a szerződés megszüntetésére vonatkozó rendelkezéseitől függetlenül alkalmazandó, így szerződésszegés miatti elállás esetén hűségnyilatkozatra alapozott fizetési kötelezettség nem keletkezhet.

A jogszabálynál fogva fennálló elállási jogot a másik félhez intézett egyoldalú nyilatkozattal lehet gyakorolni. Figyelni kell azonban arra, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

(Lezárva: 2012. 03. 03.)


Amennyiben Önnek is megoldandó kérdése van, keressen bizalommal a 0630/69-060-79-es mobil vagy a 0666/443-363-as vezetékes telefonszámon!